İçeriğe geç →

Kadir Murat Tosun Yazılar

İFSAK 24. İstanbul Fotoğraf Günleri

İFSAK’tan 24. İstanbul Fotoğraf Günleri

(1-30 Kasım 2016)

Türkiye’de fotoğraf ve sinema sanatının öğrenilmesi, yaygınlaşması ve gelişmesi
için çalışmalar yapan İFSAK’ın, 1985’ten beri düzenlediği İstanbul Fotoğraf Günleri,
1 Kasım Salı saat 19:30’da Demirören İstiklal’de yapılacak açılışla tekrar siz değerli
üyelerimizle buluşacak.

1-30 Kasım 2016 tarihleri arasında düzenlenen ’24. İFSAK İstanbul Fotoğraf
Günleri’nin teması ‘THANATOS – Tek Düşmanım Kendim’ olarak belirlendi.

Tema özetle; kişilerin içinde ölüm ve yokolma korkusundan kaynaklanan saldırganlık
duygusunun hep varolduğu, çeşitli şekillerde baskılandığı ancak tamamen yok
etmenin mümkün olmadığı, bunun ancak etkin bir demokrasi ve hukuk düzeniyle
sağlanabileceği üzerinde duruyor.

Gelenekselleşen ve ilk düzenlendiği günden itibaren sürekli büyüyen ve gelişen
yapısı ile İFSAK İstanbul Fotoğraf Günleri, Türkiye’de ve İstanbul’da
düzenlenmeye başlayan ilk Fotoğraf Festivalidir. Bugüne kadar Alex Webb, Paolo
Pellegrin, Anders Petersen, Raghu Rai, Joachim Ladefoged, Pentti Sammalahti, Kent
Klich, Antoine d’Agata, Susan Schwartzenberg, Stanley Green, Gueorgui Pinkhassov,
Alexander Rodchenko, World Press Photo, Photography Center of Thessaloniki, Italian
Federation of Photography Associations gibi sanatçıları ve kurumları ağırlamıştır.

İFSAK 24. İstanbul Fotoğraf Günleri’nin Düzenleme Kurulu Tanju Akleman, Altan
Bal, Orhan Cem Çetin, Serra Mübeccel Gültürk, Yalçın Savuran, Özcan Yurdalan’ dan
oluşuyor.

Bu yıl yine yoğun bir katılımla gerçekleşecek etkinliklerimizde sergiler, fotoğraf
gösterileri, yurt içi ve yurt dışından katılan sanatçılarla söyleşiler, Forumlar ve
Fotomaraton yer alacak. Bangladeşli sanatçı Shahidul Alam ” Belgeseli Sarma
Pratiği” isimli bir konferans verecek.

Sergileri ile yer alacak;

Uluslararası sanatçılar:

1. Shadi Ghadirian (İran)
2. Lori Nix (ABD)
3. Tina Enghoff (Danimarka)
4. Kent Klich (İsveç)
5. Aorta – Marco Grizelj and Kristian Krän (İsveç)
6. Issa Touma (Suriye)
7. AES + F (Rusya)

Ulusal sanatçılar:

1. Ozan Emre Oktay
2. İlke Veral Coşkuner
3. Sadık Demiröz
4. Yücel Tunca
5. Emin Özmen
6. Çağdaş Erdoğan
7. Seçkin Tercan
8. Aramis Kalay
9. Bedran Tekin
10. İlham Tibet
11. Rıza Aydan Turak
12. Sinan Kılıç
13. İFSAK Kadın Hakları Grubu
14. İFSAK Belgesel Fotoğraf Grubu

Sergiler, İFSAK, Cumhuriyet Sanat Galerisi, Demirören İstiklal, İTÜ RSG ve
Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği Galerisi’n de görülebilir.

Fotoğraf Gösterileri, söyleşi ve forumlara İFSAK, Akbank Sanat ve Saint Pulcherie
Fransız Lisesi ev sahipliği yapıyor.

Bu yıl İFSAK 24. İstanbul Fotoğraf Günleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı desteği,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sponsorluğu ve Canon eş sponsorluğunda
gerçekleşiyor.

Tüm üyelerimizi etkinliklerimizi izlemeye davet ediyoruz.

Etkinlik rehberimizde detayları bulabilirsiniz.

Detaylı bilgiler için:

www.istanbulfotografgunleri.org

https://www.facebook.com/ifsak24.istanbulfotografgunleri/

E-Posta : ifsakistanbulfotografgunleri@gmail.com

0212 292 42 01 – 0212 292 18 07

Yorumlar kapalı

Siyah/Beyaz Etkili Portreler

Siyah beyaz fotoğraf tercihi her fotoğraf kategorisinde olduğu gibi portre fotoğraflarda da kompozisyonu güçlendirici etki yaratmaktadır. Bu örnek öğretide Adobe Photoshop programı ile çekmiş olduğunuz portreleri kendi tekniklerimi kullanarak siyah beyaza çevrilmesi konusunda bilgi vermeye çalışacağım.

Seçmiş olduğum fotoğraf model Patricia ile yapmış olduğum seridendir. (Canon EOS 350D – Canon EF 50mm F/1.8 – 1/125sn – F/9 – ISO100 – 1x Elinchrom D-Lite 400).

  1. RAW formatındaki fotoğrafı Adobe Photoshop programına aktardıktan sonra Camera Raw menüsünde hiçbir değişiklik yapmadan fotoğrafı açıyorum. Modelin yüzünde ufak temizlemeleri yaptıktan sonra siyah beyaz fotoğrafa çevirerek düzenlemeye başlıyorum.

1

  1. İlk aşama olarak fotoğrafı Layer>New Adjustment Layer>Hue&Saturation kullanarak SB’ye çeviriyorum. Siyah beyaza çevirmenin Adobe Photoshop’ta birçok farklı yöntemi vardır,ben Hue&Saturation kullanarak çevireceğim.

2 3 4

  1. Fotoğraf işlerken tüm işlemleri farklı katmanlarda yapmak daha sonra üzerinde değişiklik yapmak istediğiniz katmanlar için kolaylık sağlamaktadır. Tavsiyem,her fotoğraf düzenlemelerinizde katman katman çalışmanızdır.

Layer>New Adjustment Layer>Curves eğrisi kullanarak fotoğraf genel olarak parlaklığını artırıyorum.

5

Katmanda maskeyi kullanarak Curves’te yapmış olduğum uygulamayı sadece modelin yüz bölgesine etki etmesini istiyorum. Öncelikle;

6

Beyaz gözüken katman maskesi üzerine tıklayıp Fill ile siyaha boyamamız gerekmektedir. Bu işlemi yaptıktan sonra Curves uygulanmamış şekilde gözükecektir. Brush Tool’u kullanarak modelin yüz bölgesinde fırça darbeleri ile boyama yapıyorum ve sadece bu boyadığım bölgeler Curves’ün etkisini içeriyor. İşlemi bitirdiğimde katman üzerindeki maske aşağıdaki resimde gözüken hali almaktadır.

7

8

  1. Layer>New Adjusment Layer>Levels uygulayarak fotoğrafın siyah beyaz dengesini ayarlıyorum ve siyah alanların kontrastını artırıp gölgelere baskınlık veriyorum.

9 10

  1. Layer>New Adjustment Layer>Brightness&Contrast ile fotoğrafın genel görünümünü canlandırmak için contrast artırımı yapıyorum. Herkesin monitör ayarlarına göre contrast dengesi değişebilir,benim monitörümde gözümü rahatsız etmeyecek contrasta göre düzenlemeyi yaptım.

11 12

  1. İkinci kere Levels katmanı yaratarak bu katmanda modelin yüzü dışındaki alanları maskeleme yöntemi ile kararttım ve bu sayede yüz bölgesi daha ön planda kalacaktı.

13 14 15

  1. Layer>New Layer’dan Mode Soft Light’ı Fill with Soft-Light-neutral color seçeneği seçilerek bu yaratmış olduğumuz katmanda siyah beyaz fotoğrafı daha da güçlendirmek için kullanacağım.

16

Brush tool’u opaklığını %9 oranında siyah renkte kullanarak fotoğrafın kenarlarını karattım ve modelin yüzünü ve özellikle gözlerini daha belirgin kılabilmek için yine %9 opaklığında ve bu sefer beyaz fırça ile boyama işlemlerini yapıyorum. Eliniz alıştıkça bu işlemlerin uygulanması daha rahat olmaktadır,onu belirtmeliyim. Ben de bu katmanı kullanmaya ilk başladığım zamanlarda tam olarak istediğim sonuçları elde edemiyordum.Pratik yaptıkça ve eliniz alıştıkça göz zevkinize göre daha iyi düzenlemeler yapmaya başlıyorsunuz.

17

 

  1. İkinci kere Curves uygulayıp,fotoğrafın kenar bölgelerini karartmak amacıyla eğriyi aşağı yönde eğiyor ve fotoğrafın daha karanlık hal almasını sağlıyorum. Daha sonra maskeleme ile yüzde,göz,burun,yanak bölgelerini maskeden temizliyorum.

18

 

  1. En son işlem olarak Levels ile fotoğrafın beyaz dengesini yükseltiyorum ve istemediğim yerleri maskelemeden siliyorum. Bu sayede fotoğraf işleme işleminin sonuna gelmiş oluyorum.

19 20

ÖNCE & SONRA

Fotoğrafın sunulmasından önce de fotoğrafa keskinlik yapıp size sunuyorum. Umarım vermiş olduğum bilgiler fotoğraflarınızı düzenlerken işinize yarayacaktır.

21

 

Sevgiler,

KMT

Yorumlar kapalı

Viewbug’da Curator!

Selamlar,

Ziyaret sayısı fazla olan ve günde çok sayıda fotoğrafın paylaşıldığı Viewbug sitesinde Curator olarak seçilmiş bulunmaktayım. Benim için değerli olan bu haberi sizlerle paylaşıyorum. 🙂

İyi akşamlar.

KMT

Yorumlar kapalı

Flashguns by Ben Davis | Digital Photo February 2016

Hey,

I am sharing with you a great article from Ben Davis in Digital Photo February 2016. 

Good readings.

KMT

 

FLASHGUNS

Take more control of the lighting in your images with an accessory flashgun.

Taking control of light is one of the key steps to becoming a better photographer. Whether you’re facing a low-light situation, a strong backlight contrast or you want to freeze some action, there’s lots of circumstances that call for a burst of light from a flashgun. If you’re already using your camera’s pop-up flash unit – but find its limitations frustrating – then it’s time to consider investing in an accessory flashgun. And with prices starting at around £90 for a third party model, this modest sum will make a massive diference to the quality of the light in your images, as well as ofering fantastic creative control.

Why should I get a flashgun?

The benefits of a dedicated flashgun over a built-in flash unit are numerous and noteworthy. One of the key advantages is a huge increase in power. An external flash unit is likely to have a Guide Number (GN) of at least 30 – and often it’s significantly higher – whereas the weaker pop-up sibling hasa GN of around 12. This means that at the same aperture and ISO settings, the external flash unit is three to four times more powerful than the pop-up. So with an accessory flash you can light subjects at least 7m away, but your range is limited to 3m witha pop-up.

Not only is an external flash unit more powerful with a greater range, but it afords much more control, too. Most dedicated flashguns havea swivel head, so the light can be directed at any angle you choose. This is great for ‘bouncing’ the light, which is the best way to create more flattering results when working indoors.

It’s also faster than any built-in ofering. This is because it doesn’t rely on the camera’s battery, and instead draws its power from its own batteries– usuallya set of four AAs. This makes the recycle times much faster so you  don’t miss out on the action, and also you don’t place extra strain on your camera’s battery, keeping you shooting for longer.

How does it work?

All flashguns mount on your camera’s hotshoe, and lock securely in place with a switch or a screw dial. Your camera will communicate with your flash via electronic contacts in the feet. You need to make sure the flashgun you’re using is compatible with your brand of DSLR or CSC. If it’s from the same manufacturer, then there’s nothing to worry about. Third-party flashguns are usually more afordable, however, and often ofer similar features to the own-brand models. Companies like Sigma, Metz or Nissin are a good place to start if you’re after a more budget option – you just need to make sure the one you get is designed to work with your own camera. Most ofer versions for the diferent camera brands.

How to use the built-in bounce card and diffusion panel

Most mid-range accessory flashguns come with a built-in bounce card and difusion panel. They’re discreetly slotted in the head of the flash, and can be pulled out into position to modify the spread of the light to give you more control in your images.

The bounce card is arguably the most useful and versatile of these two features. It’s essentially nothing more than a white sheet – half the size of a playing card – and so if your flashgun doesn’t have one you can easily attach your own with an elastic band. It’s designed to make the light source larger, as this results in a wider spread with softer light and fewer shadows. The bounce card is useful in a range of situations. If you haven’t got a surface to bounce your light from, but don’t want to light your subject with direct flash, then having the head at a 45º angle with the bounce card in place will create a larger light source for more flattering light. The bounce card can also be used in conjunction with bouncing the light from a reflective surface like a ceiling. Some of the light will bounce from the surface to create a very wide spread.

This cuts back almost all the shadows, but the bounce card directs some light forwards towards your subject, and creates attractive catchlights in their eyes.

The difusion panel is a translucent plastic panel, with rows of tiny angular cones raised from the surface. These are designed to help difract and spread the light even further, giving you a wider coverage of illumination. It’s most useful for when you’re shooting with a really wide angle lens, and will help to ensure that the light from the flash is spread across the entire frame.

Understanding the flash sync speed of your camera

There is a limit to the maximum shutter speed you can set when using the flash, and this is known as the flash sync speed. On most DSLRs and CSCs it’s set to 1/200sec, though some allow it to be set fractionally higher. If you’re shooting in Shutter, Aperture or Program mode, then the camera will not set a shutter speed faster than the sync speed when the flash is enabled. However, if you’re shooting in Manual mode then it’s perfectly possible to set the shutter speed beyond the sync speed setting. If you do this, you’ll notice a black strip across the top or bottom of your frame when you review the image. This is because the curtain which opens to let light reach your sensor is still travelling when the flash is fired, causing a blackout. If the shutter speed is really fast – like 1/4000sec – then the entire frame will be black. This is because the curtain has opened and closed before the flash has had a chance to fire. The sync speed settings can be adjusted in the camera menu.

Yorumlar kapalı

Burgazada

Selamlar,

Geçtiğimiz sene Burgazada’ya yapmış olduğum ziyaret sonrası Canon EOS 5D Mark III ile yapmış olduğum video çekimlerinin bazılarını montajlayıp, renk düzenlemesi yapıp 1,5 dakikadan oluşan kısa bir video oluşturdum. Müzik ekleme konusunda,yasal durumlar oluşabileceğinden ötürü videoyu sessiz olarak paylaşıyorum.

Sadece fotoğraf çekimlerim ile kalmayıp biraz da video çekim tekniklerine eğileceğim. Umarım güzel sonuçlar ortaya çıkarabilirim.

Beğenmeniz dileğiyle.

KMT

Yorumlar kapalı

Three Words

Kulağa küpe olunacak güzel sözler;

3 words that are really ACRONYMS of SUCCESS & POSITIVITY of the best kind: sustained:

If you F.A.I.L, never give up because F.A.I.L.  Means: “First Attempt In Learning”.

E.N.D. is not the end, because “Effort Never Dies”.

Don’t worry about hearing “N.O.”, it just means it’s time for the “Next Opportunity”.

Courtesy of Stanley Spenzil Mark (Spenzil))

Yorumlar kapalı

1.Uluslararası Sedventure Fotoğraf Yarışması

Merhabalar,

Bugün Setur’un düzenlemiş olduğu “1.Uluslararası Sedventure Fotoğraf Yarışması” sonuçlandı. Sergilemelerde portre katılımımdaki fotoğrafım da bulunmaktadır.

Ödül alan fotoğraflar ile tüm fotoğrafları izlemek için aşağıdaki linke bakabilirsiniz.

KMT

http://www.sedventure.com/haberler/fotograf-yarismasi-sonuc-bildirimi

Yorumlar kapalı